niedziela, 13 stycznia 2013

Mocno orzechowa granola

Nic tak nie daje kopa o poranku, jak pyszne śniadanie złożone z dawki węglowodanów i białka. Dobrze, żeby jego przygotowanie nie zajęło dużo czasu, bo przecież rano każda minuta jest cenna. Granola i jogurt naturalny, czy jest coś lepszego?



Mocno orzechowa granola
  • 2 szklanki płatków owsianych górskich
  • pół szklanki posiekanych migdałów
  • pół szklanki posiekanych orzechów włoskich
  • pół szklanki wiórków kokosowych
  • spora szczypta soli
  • ¼ szklanki masła orzechowego
  • 2 łyżki brązowego cukru
  • ¼ szklanki miodu 
  • pół szklanki pokrojonych w paseczki moreli


Do garnka wkładamy masło orzechowe, miód, cukier i sól. Podgrzewamy, aż składniki się połączą i rozpuszczą. W misce mieszamy płatki owsiane, posiekane orzechy i wiórki kokosowe. Teraz pora wlać naszą miodową miksturę do miski i wszystko dokładnie wymieszać. Piekarnik rozgrzewamy do 160 stopni. Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia i wysypujemy na nią płatki z dodatkami, które rozprowadzamy równomiernie łyżką. Pieczemy przez 20-30 minut, w międzyczasie dwukrotnie mieszamy granolę na blaszce. Studzimy i dodajemy pokrojone morele.

Smacznego! :-)
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz