środa, 23 stycznia 2013

Pełnoziarniste płatki śniadaniowe

Sklepowe półki uginają się od wszelkiej maści płatków śniadaniowych. Producenci nadają im wyjątkowo kuszące nazwy, dla łasuchów – śnieżnobiałe kuleczki w cynamonowej skorupce, dla zabieganych – ekspresowa owsianka malinowa, a dla dbających o linię – Fit, Fitness, Active itp. A co kryje się pod tym nazwami? Bo coś kryje się na pewno… Cukier, biała mąka, ulepszacze, zapychacze, konserwanty, barwniki i dodatek czegoś zdrowego.
A może warto przyrządzić płatki śniadaniowe samemu, zadecydować co się w nich znajdzie i mieć pewność, że robi się dla siebie coś dobrego? Dziś właśnie taki przepis, na niesamowicie wartościowe i pachnące płatki śniadaniowe. Zjedzenie ich z mlekiem, czy jogurtem o poranku jest w stanie dać dobrą energię na cały dzień.  



Pełnoziarniste płatki śniadaniowe
  • szklanka mąki żytniej razowej
  • 1/3 szklanki mielonych migdałów
  • 1/3 cukru brązowego
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • pół łyżeczki soli
  • pół łyżeczki cynamonu
  • łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • szklanka maślanki

Suche składniki mieszam w misce, a następnie wlewam maślankę i ekstrakt z wanilii. Całość raz jeszcze mieszam. Dużą blaszkę wykładam papierem do pieczenia i rozprowadzam równomiernie ciasto. Wstawiam do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i piekę 30 minut. Po tym czasie temperaturę zmniejszam do 120 stopni, a lekko przestudzone ciasto rwę na małe kawałki i rozkładam równą warstwą na blaszce. Wstawiam do pieca i podpiekam kolejne 60 minut. Co 20 minut przerzucam kawałki ciasta, tak żeby podpiekały się równomiernie z każdej strony. Jeśli któreś są zbyt brązowe zdejmuję z blaszki. Po wystudzeniu można płatki zmiksować w robocie kuchennym przez kilka sekund, ale nie jest to konieczne, ponieważ wystarczy pokruszyć na palcami.


Smacznego :-)

1 komentarz:

  1. Dziękuję za znakomity, prosty przepis :)
    Płatki są przepyszne.
    Nie miałam migdałów, więc dodałam słonecznik. A zamiast maślanki dałam jogurt naturalny.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń