poniedziałek, 21 stycznia 2013

Zupa ze szpinakiem, tahini i czosnkiem

Lubię poszukiwać nowych smaków i testować nowe przepisy. Na poniższą recepturę natrafiłam jakieś trzy lata temu i już na stałe zagościła w obiadowym menu. Oryginalny przepis pochodzi z książki "Encyklopedia zup", której autorką jest Debra Mayhew.
Połączenie mocno aromatycznych przypraw, pasty tahini ze sporą dawką czosnku, szpinaku, cieciorki i ziemniaków daje efekt nieziemski. Zupa jest mocno zawiesista i treściwa, a miseczka wystarczy żeby najeść się do syta.

Zupa ze szpinakiem, tahini i czosnkiem
  • 2 łyżki oleju rzepakowego
  • 5 ząbków czosnku przeciśniętych przez praskę
  • 1 duża cebula pokrojona w kostkę
  • 2 łyżeczki mielonego kuminu
  • 2 łyżeczki mielonej kolendry 
  • 1 szklanka bulionu 
  • 3 szklanki wody
  • 0,5 kg obranych i pokrojonych ziemniaków
  • 1 puszka ciecierzycy 
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • 150 ml śmietany lub gęstego jogurtu naturalnego typu greckiego
  • 2 łyżki pasty sezamowej tahini
  • 300 g świeżego grubo posiekanego szpinaku (może być ew. mrożony)
  • ostra papryka
  • sól i czarny pieprz


Na oleju przez minutę podsmażam mielony kumin i kolendrę. Dorzucam cebulę i smażę przez chwilę, żeby zmiękła. Dolewam bulion oraz wodę, dodaję ziemniaki i gotuję przez około 10 minut. Teraz dorzucam szpinak i czosnek, a po około minucie jak szpinak "oklapnie" dokładam wymieszany na pastę jogurt z mąką i tahini. Energicznie mieszam, aby całość dokładnie się połączyła. Dokładam odcedzoną i opłukaną cieciorkę do garnka. Na sam koniec, doprawiam zupę ostrą papryką, solą i czarnym pieprzem.


Smacznego :-) 


2 komentarze:

  1. Wszystko razem wygląda pysznie, chociaż szpinaku nie jadłam wiele, wiele lat odkąd jako dziecko go spróbowałam, po czym zostałam - jak to dzieci - skażona smakiem i do dziś boję się go kupić:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Odrzuć swoje obawy i jutro idź do sklepu po torbę szpinaku ;-) Ja też nie przepadałam za nim jakoś szczególnie mocno, bo zawsze kojarzył mi się z zieloną, glutowatą breją. Natomiast szpinak można przyrządzić na wiele wyśmienitych sposobów i w towarzystwie innych składników smakuje świetnie.

    OdpowiedzUsuń