poniedziałek, 4 lutego 2013

Klasyczne placki ziemniaczane

Dzisiejsza propozycja na pewno nie należy do dietetycznych. Moje wydanie placków ziemniaczanych jest bowiem klasyką w czystej postaci... taaak, smażę na głębokim oleju ;-) Jestem zdania, że niepowtarzalny smak niektórych dań tkwi właśnie w ich prostocie i nie warto kombinować z recepturami. Bez zbędnych wstępów przejdźmy zatem do części właściwej - gotujemy!

Klasyczne placki ziemniaczane

Klasyczne placki ziemniaczane
  • 1 kg ziemniaków
  • 1-2 jajka
  • 1 cebula
  • czubata łyżka mąki
  • sól
  • olej do smażenia
Klasyczne placki ziemniaczane
Ziemniaki ścieram na tarce o małych oczkach i odsączam na sicie. Odcedzoną wodę odstawiam na bok na kilku minut, po czym wylewam ją, a pozostałą na dnie mączkę ziemniaczaną dodaję do ziemniaków. Cebulę ścieram na tarce i dodaję do masy. Wbijam jajko, dosypuję mąkę, doprawiam całość solą i mieszam. Placki smażę na mocno rumiany kolor. Podaję z kwaśną śmietaną, koperkiem i wędzonym łososiem.

Klasyczne placki ziemniaczane
Smacznego :-)

8 komentarzy:

  1. Pycha. Ja ścieram na dużych oczkach, bo mi się wydają bardziej chrupkie. Ale ta wersja ze śmietaną i łososiem genialna. Nienawidzę na słodko. Nawet nie wiem, jak to można przełknąć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja lubię też na słodko z cukrem ;-)

      Usuń
    2. Wybaczam ten błąd ;)

      Usuń
  2. Ja lubię placki i na słodko i wytrawne, a takie ze śmietanką i łososiem uwielbiam :) Najważniejsze to jeść to, na co się ma ochotę, byle tylko z umiarem, a wtedy nie będziemy mieć problemu z utrzymaniem właściwej wagi :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak! Najgorsze są ograniczenia i ciągła kontrola. Grunt to mieć umiar ;-)

      Usuń
    2. Dajcie spokój, gdybym zaczęła liczyć kalorie, to z frustracji pochłonęłabym po paru dniach całą lodówkę ;)

      Usuń
  3. może i klasyczne ale tak podane, że od razu człowiek się głodny robi:)

    OdpowiedzUsuń